...بنده های خوشتیپِ خدا

...بنده های خوشتیپِ خدا

یا اَیُّهَاالنَّبیُّ قُل لِاَزواجِکَ وَ بَناتِکَ...
ای پیامبر، به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنین بگو که جلباب های( روسری ها) خویش را به خود نزدیک سازند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد اذیت و آزار قرار نگیرند، بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است.

لوگوی دوستان
ملازمان حرم 313

 

هر عقل سلیم آنچه را که برای انسان مایه کرامت و حفظ از انحرافات و بیهودگی ها و پوچی ها است آن را موجب استواری انسان میداند و آنچه را که باعث فساد اخلاقی و پیامدهای شوم برهنگی می شود، آن را مذموم و ناپسند می داند.

رشد فکری و عقلی پس از بلوغ جسمانی رو به تکامل می رود. پس از بحران های بلوغ، فرد استعدادها، توانائیها و امکانات محیطی خود را بهتر می شناسد و نسبت به شخصیت خود بیشتر آگاهی می یابد و در نتیجه تصمیماتش بیشتر از عقل نشات می گیرد تا احساسات.

حضرت علی علیه السلام می فرمایند:

عقل آن چیزی است که راه ضلالت را از خوشبختی تمیز می دهد و عاقل کسی است که هر کاری را در جای خود انجام می دهد.

فردی که از رشد عقلی برخوردار است، از مسائل، درک و فهم بهتری دارد. برای مثال می داند که چرا باید با حجاب باشد. هدف از این کار چیست؟ از خود و محیط اطرافش شناخت دارد...

عقل چون چراغی تابان است که زشتی ها و نیکی ها را نشان می دهد و عوامل خوشبختی و بدبختی را مشخص می کند. وقتی به فلسفه حجاب می نگریم، می بینیم حجاب از عوامل خوشبختی است و موجب سلامتی و تکامل فرد و جامعه می گردد و برهنگی و بد حجابی، باعث انحطاط و پیامدهای شوم می گردد. هر چیزی که مایه ی انحراف و فساد است عقل آن را شایسته ندانسته و انسان را بر انجام آن ملزم نمی سازد.

خصلت حیا یکی از شعبه های عقل است. وجود حیا در انسان، او را به سوی حفظ پوشش و عفت دعوت می کند و بر عکس بی حیایی که از شعبه های جهل است انسان را به برهنگی و بی عقلی و زیست عروسکی فرا می خواند.

دختری از تبارِ غرور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">