...بنده های خوشتیپِ خدا

...بنده های خوشتیپِ خدا

یا اَیُّهَاالنَّبیُّ قُل لِاَزواجِکَ وَ بَناتِکَ...
ای پیامبر، به همسران و دخترانت و به زنان مؤمنین بگو که جلباب های( روسری ها) خویش را به خود نزدیک سازند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد اذیت و آزار قرار نگیرند، بهتر است و خدا آمرزنده و مهربان است.

لوگوی دوستان
ملازمان حرم 313

خواهرم...

برادرم...

بدان  که خدای مهربان  فرو بستن چشم از گناه که  در قرآن و در سوره نور (آیات حجاب) آن را به شما امر فرموده است به معنی واقعی پیام آور سعادت و آرامش قلب است.

حجاب چشم یا همان حیای چشم یکی از حیاتی ترین و در عین حال مظلوم ترین واجبات و تکالیف الهی است که از طریق بندگان سراپا تقصیرش مورد اهمال قرار گرفته است. 

در سوره نور؛30 می فرماید:

قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ () ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.


قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.این مطلب را حتی گاهی افراد مدعی هم نمی توانند رعایت کنند. اتفاقا یکی از مواردی که دشمنان از آن استفاده می کنند و بر ضد اسلام به کار می برند نیز همین است. به فرض دشمنان برای مضحکه قرار دادن دین، موضوع چند همسری را پیش می کشند در حالی که علمای دین در رساله های خود نگاه عمد مرد به زن را حرام اعلام کرده اند. (نگاه عمد به نامحرم یعنی نگاهی که آن فرد بعدا چهره ی او را به خاطر بیاورد)

پس چرا بعضی از ما مدعیان اسلام بی اعتنا از حرام الهی مرتکب گناه می شویم و حجاب چشم خود را رعایت نمی کنیم؟

بدان که 

حجاب چشم فراتر از این مطلب است و علاوه بر این ما باید نگاه خود را از 

تجمل طلبی ها  چشم و هم چشمی ها

 محفوظ بداریم تا جلوی گناه حسادت را بگیریم. از مرتب تغییر دادن پوشاک و دکور و تزئینات گرفته تا ولخرجی های سیاحتی و متاسفانه زیارتی که بوی چشم و هم چشمی می دهند همه و همه از گناه بی حجابی چشم نشات گرفته اند و در نهایت همین بی حجابی چشم سبب شده که قلب آدمی دیگر آزاد نباشد


 شما هم با خواندن این مطلب در دل خود زمزمه کردید:

ز دست دیده و دل هر دو فریاد

که هر چه دیده بیند دل کند یاد

بسازم خنجری نیشش ز فولاد

زنم بر دیده تا دل گردد آزاد...

چه بخواهیم یا نخواهیم این دنیا محل گذر است و آنچه که جاودان و همیشگی است دیار باقی است و این اصلا خوب نیست که بخاطر بی حجابی چشممان دچار گرفتاری و سختی طولانی شود...این طور نیست؟!؟

دختری از تبارِ غرور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">